Gegužės pradžioje mano verslui sukaks treji metai. Pradėjau galvoti apie GABU, nes švietimo patirtis, kurią turėjau, neišpildė mano lūkesčių. Norėjosi pokyčio – visų pirma, asmeninio, o tuomet ir visuomeninio. Turbūt panašiai prasideda kiekvieno verslo istorija. Kiekviena ji skirtinga ir su skirtingu tikslu, bet vienodai atsiradusi iš tam tikros problemos.
Problemos būna įvairios, didesnės ir mažesnės. Tai, kaip jas vertiname, daugiausiai priklauso nuo mūsų pačių: nuo mūsų požiūrio, įpročių ir suvokimo. Tačiau kai kurios problemos paveikia daugelį žmonių – tūkstančius ar net milijonus. Būtent iš tokių problemų dažnai gimsta socialinės iniciatyvos ir socialiniai verslai.
„Pirmas blynas“ | Rekordinio skersmens blynai ir besišypsantys darbuotojai su negalia
Vienas plačiausiai žinomų socialinių verslų Lietuvoje yra Vilniuje įsikūręs „Pirmas blynas“, kurioje dirba Dauno sindromą turintys žmonės. Net 36 cm skersmens blynus kepantis restoranas veikia nuo 2018 m. Juos aplankyti galite užsukę į sostinės senamiestį, Šv. Mergelės Marijos Ramintojos bažnyčios pirmąjį aukštą.
„Socialinis taksi“ | Geranoriški ir prieinami visą parą
„Socialinio taksi“ tikslas – padėti negalią turintiems asmenims užtikrinti savarankiškumą ir nepriklausomybę: teikiama pagalba išeinant iš namų, daiktų nunešimas, įsodinimas, palyda. Aštuoniuose šalies savivaldybėse veikiantis „Socialinis taksi“ suteikia galimybę negalią turintiems žmonėms gyventi aktyvų socialinį gyvenimą ir nevaržomai judėti. Svarbu paminėti, kad paslaugos teikiamos visą parą, net ir švenčių dienomis pagal keleivio poreikius, automobilių vairuotojai-asistentai geba suteikti būtinąją pirmąją pagalbą ir turi bendravimo įgūdžių, o kiekvienas automobilis yra techniškai pritaikytas neįgaliųjų vežimėliams.
Džiaugiuosi, kad savo populiarumą išnaudoja visuomenėje žinomi žmonės ir prekių ženklai, tokiu būdu perduodami itin svarbias žinutes savo auditorijai.
„Fenty Beauty“ | Atspalvių revoliucija grožio pasaulyje
Visame pasaulyje žinoma atlikėja Rihanna 2017 metais į grožio industriją įžengė kartu su savo įkurtu prekių ženklu „Fenty Beauty“, kuris tuo metu vienintelis siūlė tokį platų makiažo pagrindų atspalvių pasirinkimą. Taip iki šiol yra stengiamasi pabrėžti, kad, nepasaint žmogaus odos spalvos, rasės ar amžiaus, jie yra lygūs ir turi teisę jaustis ir atrodyti gražiai.
„Rare Beauty“ | Vidinio ir išorinio grožio žinutė standartuose gyvenančiai visuomenei
2020-aisiais Selena Gomez įkūrė grožio prekių ženklą „Rare Beuty“, kurio pavadinime užkoduota skleidžiama unikalumo žinutė (išvertus iš anglų kalbos žodis rare reiškia retas). „Rare Beauty“ pabrėžia grožį be standartų ir akcentuoja dėl to patiriamą socialinį spaudimą. Būtent todėl tais pačiais metais buvo įkurtas „Rare Impact Fund“, kurio tikslas per 10 metų surinkti 100 milijonų dolerių psichikos sveikatos paslaugoms. Įmonė fondui skiria 1 proc. savo pajamų.
TOMS batai | Parduota = padovanota daugiau nei 100 milijonų porų batų
Kiekviena TOMS parduota batų pora reiškia, kad vienam vaikui, stokojančiam avalynės ar neturinčiam galimybės jos įsigyti, dovanojama TOMS pora. Per daugybę įmonės gyvavimo metų apdovanoti milijonai vaikų.
„Patagonia“ | Milijardai pajamų skirta kovai su klimato kaita
Vienas žymiausių pasaulyje aktyvaus laisvalaikio drabužių prekių ženklas gamina savo produkciją iš perdirbamų medžiagų, todėl dauguma jų gaminių yra perdirbdami. Ilgaamžius drabužius kuriančios įmonės šūkis – „We’re in business to save our home planet“.
Norėčiau, kad žmonės asocijuotų GABU su šviesa, disciplina ir atsiperkančiu sunkiu darbu – vidiniu savęs stiprinimu. Siekiame ne tik ugdyti kvalifikuotus specialistus, tvirtas, savo jėgomis pasitikinčias asmenybes, bet ir suteikti žmonėms įrankius, kurie padėtų efektyviau susidoroti su gyvenimo iššūkiais. Todėl organizuojame specialius mokymus apie emocinį intelektą, kurie padeda geriau suprasti save ir kitus, spręsti konfliktus ir kurti sveikesnius santykius tiek darbo aplinkoje, tiek asmeniniame gyvenime.
Žinau, kad kelias švietimo, edukacijos ir verslo srityse kartais gali pasirodyti itin duobėtas, bet vardan rezultato reikia pasistengti. Tik taip žinutė pasieks tikrąjį adresatą!
GABU įkūrėja Gabrielė Mikolaitienė